Age of Sigmar – banda orków piratów

Arrrrgh..

orc pirate

 

Jakiś czas temu (ma się rozumieć…) skonwertowałem i pomalowałem, trzech orków piratów. Miał to być zalążek mojej nowej bandy do Mordheim’a. Orki miały namagnesowane łapy by móc, w miarę potrzeb zmieniać im uzbrojenie.

Użyłem 3 „korpusów” i główek od firmy „Spllecrow”. Ręce pochodzą ze zestawu GW. Większość broni jest mocno przerobiona.

Oto trzech już gotowych orków, z wymiennym uzbrojeniem:

orc piratesa tutaj dostępne, skończone  opcje uzbrojenie:

orc arms

Od dawna już „nosiło” mnie by zrobić sobie cały oddział podobnych drabów. Niestety Wrahammer FB przestał (w zasadzie) istnieć zanim zdążyłem się zabrać do owego przedsięwzięcia. Wobec tego zdecydowałem się na zrobienie bandy piratów do Age of Sigmar.

Posługując się rozpiską „Azyr” postanowiłem na początek stworzyć coś w wielkości „Skirmish”.

Odział miał się składać ze standardowych jednostek, wyglądających jednak nieco inaczej estetycznie:

Orc Warboss/ „Da Kaptain” – postrach mórz!

5 Black Orcs/”ShipNobz” – Stare wygi okrętowe, tacy „bosmani”. Zawadiackie czapki pirackie i pistolety.

5 Orcsc/ „Boarding Cruw” – Orki z tarczami i włóczniami.

5 Orcs/ „Da Cruw” – Orki uzbrojone 2x choppa

 

i na koniec

 

3 Ogre Leadbealchers/ „Da Gunnerz” – moich 3 ogrów z działami. Można ich zobaczyć w „postach” Ogry do Age of Sigmar – cz. 1 i cz.2

 

Z dawnych czasów handlu figurkami „Dragon Rune” został mi boss orkowy, raczej słusznej postury. Używałem go do WFB, jako generała, kilka razy jako Grimgora :). Wymieniłem mu jednak głowę, by bardziej pasował do figurek GW.

Oto jak się prezentuje na tle figsów GW (to oczywiście ten największy)

orc warlord

 

Jako że, została mi jeszcze jedna taka figurka, postanowiłem ją wykorzystać na mojego nowego „Kapitana”

Oto przymiarki „kompozycyjne”:

orc captain to be

 

Myślę że, hak na pewno zostanie co do głowy nie jestem jeszcze pewien.

 

Mój „Boarding cruw” chciałem oprzeć na pomyśle który kiedyś miałem. Chciałem stworzyć odział orków z porządnymi, długimi włóczniami i potężnymi tarczami.

Tak wyglądał prototyp takiego orka, broń i tarcza są „custom made” :

 

prototypeZamierzałem oczywiście zmienić wygląd „włóczni” na coś z kręgu bosak-harpun i dodać główki „Spellcrow” w chustach.

I wtedy zdałem sobie sprawę, że moja rozpiska z punktu widzenia gry jest nielegalna. Każdy odział orków (oprócz black orcs) musi mieć co najmniej 10 modeli. Tak że, ten pomysł poczeka aż rozszerzę rozpiskę do wielkości  „Patrol”.

Póki co postanowiłem zwiększyć ilość „Da Cruw” do 10. Dodatkowo postanowiłem oprzeć owych na modelach „Savage Orcs” z GW. Stworzy to miły kontrast pomiędzy „Nobzami” i obdartusami z pokładu. Postanowiłem jednak porzucić kościano-kamienne uzbrojenie dostępne w oryginalnym zestawie. Załoga zostanie uzbrojona w porządną stal!

Oto pierwszy załogant, jeszcze nie dokończony:

prototype crew

Jak widać, zamieniłem kamienny miecz na „żelazny” i na tarczy dodałem dwa  metalowe „zęby”.

Bawię się też wyglądem „Kapitana”. Oto ostatnia przymiarka:

orc captain to be1

By go bardziej „upiracić” zamierzam dodać na plecach jakiś gadżet, typu: kotwica, koło sterowe… Podoba mi się powyższy „look”, to taki „bezimienny postrach siedmiu mórz” :). Czy w AoS mają w ogóle morza? Czy to w sumie ważne?

 

Do następnego razu…

4 thoughts on “Age of Sigmar – banda orków piratów

Dodaj komentarz