Age of Sigmar: Aktualizacja Orruk Brutes

warsztat

Jak każdy „tabletopowy” malarz się zapewne przekonał, nie każda figurka która z bliska wygląda świetnie równie dobrze prezentuje się na stole.

Przyczyna jest oczywista. Niektóre subtelności malowania z „wysokości” są słabo lub nie widoczne. Podobny efekt, czy może problem pojawia się gdy chcemy osiągnąć pewną koherencję w wyglądzie oddziału czy całej armii.

No cóż przynajmniej ja mam z tym problem… 🙂

Malowanie i traktowanie każdego z kombatantów jak oddzielnego bohatera prowadzi u mnie do zatracenia „zunifikowanego” wyglądu całej armii.

Tutaj LINK, jeśli by ktoś chciał rzucić okiem jak moi Ironjawz wyglądali jakieś pół roku temu.

Trochę czarno, trochę żółto coś tam czerwonego…i jakoś tak nie do końca fajnie jeśli chodzi o unifikację.

Jakiś czas temu grając przeciwko Ironjawz niejakiego Booxiego :), zauważyłem że jego armia prezentuje się świetnie na stole. Zdecydowane kolory, obecne na każdej figurce w podobnych proporcjach powodowały że całość cieszyła oko.

Przyglądając się swoim orrukom szybko zrozumiałem gdzie robię błąd. Podchodzę do malowania tych figurek fantasy jakbym chciał malować realistycznie wyglądające, historyczne armie.

Rozumowanie idzie mniej więcej takimi torami: ” No przecież te pancerze orruków nie mogą wszystkie wyglądać podobnie?! Więc ten tutaj będzie pordzewiały, a ten metal będzie w innym odcieniu…o a tutaj trochę żółtego…”

No i właśnie dlatego mojej armii brak jednolitego wyglądu. Postanowiłem to szybko zmienić. Zacząłem od brutali. Oto jak odział wyglądał przed:

brutes before

A tutaj ten sam odział po „zabiegach unifikacyjnych”:

brutes after

Co myślicie? Mnie podobają się dużo bardziej!

Oczywiście będąc sobą musiałem im pancerze nieco „spłowić” i poobijać ;), a i trochę rdzy się ostało.

Druga piątka nieco inna, gdyż są oni częścią „10-cio orrukowego walca” jaki ostatnio wystawiam. Chciałem żeby się różnili na szybki „rzut okiem”.

Przed:

brutes before1

Po:

brutes after1

I mały „close up” na koniec 🙂

brutes after_v1

Do następnego razu…

1 thoughts on “Age of Sigmar: Aktualizacja Orruk Brutes

Dodaj komentarz