Wieza

wieza1Jakiś czas temu (hmmmm dużo używam tego zwrotu :)) postanowiłem zrobić model wieży z przeznaczeniem do Warhammera Fantasy. Jak większość moich „prac” jest prawie ukończona. Ten post i jego następne części zmuszą mnie do finalizacji.

W zasadzie całość konstrukcji jest wykonana z płyt XPS używanych jako podkłady pod podłogi (panele, parkiety…). Można je kupować w różnych grubościach. Ja użyłem 5 mm. Jest to fajny i łatwy w obróbce materał „styropianowy”.

materialJego dodatkowym atutem jest to, że małym nakładem sił można szybko z niego zrobić i drewniane podłogi i ceglane (kamienne) ściany.

material1Rowki oryginalnie są na płycie, wystarczy ołówkiem czy innym nie za ostrym narzędziem „dorysować” wzór cegieł czy słoje drewna.

Przy malowaniu, oczywiście trzeba uważać bo farby nie-akrylowe będą ten materiał topiły. Jak styropian. Trzeba też nadmienić że, nie jest to materiał trwały. Jeśli wasze modele potrzebują „dużo podróżować” lub zalegają na hałdzie z innymi modelami to trzeba się liczyć z uszkodzeniami.

Wracając do samej wieży.

Jako że, miała ona służyć pierwotnie do bitewniaka nie „skirmishowego” nie jest ona wykończona w środku. Wieża generalnie miała stać i urozmaicać pole bitwy.

Zostawiłem jednak górną platformę „otwieraną” na wypadek gdyby miał się tam znaleźć jakiś regiment.

dachDachówka jest zrobiona z tektury falistej.Takiej do pakowania. Pocięta w paski i ułożona na „zakładkę”.  Czubek dachu jest jeszcze nie skończony. Ma tu być taki zaśniedziały, stożek z blachy „brązowej” z iglicą i kogutkiem. Heh no co do kogutka to jeszcze nie jestem pewien…:)

Na koniec zdecydowałem się dodać jeszcze murek. Murek był robiony na próbę metodą którą podpatrzyłem gdzieś na youtube’ie. Fajna rzecz! Obie części są wycięte z jednego kawałka (znaczy z dwóch…) styroduru. Całość takiego rzeźbienia polega na robieniu nacięć pod kątem aby uzyskać kształt „V”. Może zrobię krótki „tutorial” na wypadek jakby ktoś nie znał tej metody.

murek

Całość stoi na „podstawce” wykonanej, jeszcze raz z płyty XPS.

To na razie tyle. Jak coś się zmieni dodam aktualizacje.

Dodaj komentarz