Parada armii -odsłona druga. Frostgrave cz.3

warsztat

Kolejna odsłona moich zmagań z „dioramą” na konkurs.

W tym tygodniu postanowiłem podgonić nieco z ‚tereno-kreacją’, a przynajmniej przetestować pewne rzeczy.

Na początek nadmienię, iż moim zamiarem jest potraktowanie terenu (tym razem 🙂 ) z równą, jeśli nie większa miłością niż same figurki.

Całość ma być pokryta brązowo-żółtą roślinnością, która to z kolei będzie pokryta topniejącym śniegiem. Oczywiście nie licząc innych szczegółów, ale o tym innym razem.

Chciałbym by wyglądało to realistycznie, a przynajmniej tak realistycznie na ile mnie stać :).

Szczerze, nigdy nie ‚pokrywałem’ większej powierzchni niczym skomplikowanym. W zasadzie zawsze były to takie twory, no wiecie „wargamingowe”…

Najpierw postanowiłem przeprowadzić test, na niedużej powierzchni. Na kwadratowej podstawce stworzyłem, to co mam na myśli na moją „dioramę”.

Wyszło tak:

base melting snow

Myślę że całkiem fajnie, ale realistyczne przeniesienie tego na większy teren to już inna sprawa…

No cóż zobaczymy, na razie ogr dorobił się podobnej podstawki:

ogr snow base2

Zacząłem też zmieniać w ruinę wieży, moją „kartonową rurę” :). Jej wierzch pokrywał będzie również topiący się śnieg. Ten pomysł przysporzył mi nieco kłopotów. No bo jak topniejący śnieg to i sople.

Jedyny znany mi sposób na sople, to „topienie” przeźroczystego plastiku (części z latających podstawek GW świetnie się do tego nadają 🙂 ) . Postanowiłem jednak znaleźć inny sposób. Wygląda to obecnie tak:

wall1

Z powodu przeźroczystości, na zdjęciach wychodzi to średnio, ale w „realu” wydaje się wyglądać całkiem nieźle. Mam zamiar mieć też takie „pełnoprawne”, wiszące, porządne sople. Zobaczymy co z tego wyjdzie…

Do następnego razu…

Skomentuj

