Age of Sigmar: Orruk/Ironjawz ArdNob

warsztat

Każdy kto kojarzy jednostki „Ironjawz” pewnie zada sobie pytanie: a co to takiego ArdNob? Nie ma nic takiego w „warscroll’ach” do tej frakcji.

I tak i nie.

Każdy kto gra Orrukami z pod znaku „Ironjawz” wie, że wielkiego wyboru jeśli chodzi o bohaterów to tam nie ma. Szaman, Megaboss (plus Megaboss na „gorylu”) i Warchanter.

Przeglądając ostatnio fora zauważyłem, że dużo się mówi o czymś co jest określane jako „ArdNob”. Nie trzeba dużo szukać by się dowiedzieć, że ów jegomość to tak naprawdę Black Orc Big Boss. ArdNob to jego „z-AoSowana” nazwa :). Można go spokojnie wystawiać w rozpiskach „Ironjawz” nie łamiąc przynależności całej armi, jako że GW w FAQ potwierdziło że jego słowo klucz. „Ironjaws” to to samo co „Ironjawz”.

Nie namyślając się długo postanowiłem sobie zmajstrować takiego! :). To znaczy mam orków świetnie się nadających do tej roli, np. Borgut Facebeater ale chciałem mieć ‚figsa’ z tarczą.

borgut

Mam też starego Black Orc Bosa z tarczą, ale jest on nieco mizernej postury i „Brutale Orrukowe” co najwyżej by go obśmiały a nie pozwoliły sobą dowodzić :D.

Zacząłem od przeszukiwania moich „głębokich” szuflad ze starymi figurkami w poszukiwaniu czegoś odpowiedniego. Po raz kolejny wybór padł na starą figurę ze stajni „Dragon Rune”.

ardnob-vip

Rozmiar był odpowiedni:

borgut1

Wziąłem się do pracy. Generalnie jednak, wszystkie przymiarki by uzyskać jakąś ciekawą pozę spełzły na niczym. Przypomniałem sobie wtedy o orku którego kiedyś (daaaaawno temu…) „zrobiłem” na sprzedaż eBayową . Oto jak wyglądał:

old-orc-boss

Bardzo podoba mi się pozycja i dynamika tego „kolażu”. Ork zasłania się przed strzałami, drugą rękę jakby trzymał w pogotowiu, pewnie do ciosu. Chciałem uzyskać coś podobnego.

Postanowiłem przekrzywić głowę „ArdNoba” w jedną stronę, co wiązało się z potrzebą dosztukowania mu „green stuffowej” szyi.

ardnob-vip2

Z balsy i plasticardu wykonałem odpowiednio dużą tarczę, i z pomocą „green stuffu” przymocowałem do ręki.

ardnob-shield-vip

Tak wyglądała całość po próbnym złożeniu:

ardnob-vip3

Byłem zadowolony z całości. Pozostało malowanie, i oto jak wygląda efekt (prawie he he…) końcowy. ArdNob „battle ready”:

Do następnego razu…

4 thoughts on “Age of Sigmar: Orruk/Ironjawz ArdNob

Skomentuj

