Frostgrave – czary, tereny i potwory/spells, terrains and creatures

Tak jak jakiś czas temu pisałem czy może raczej przewidywałem, nastąpiła u mnie zmiany „zainteresowania”. Z AoS przeżuciłem się obecnie na Frostgrave. Rozegraliśmy niedawno próbną bitwę w trybie „multi” (3-ech graczy na stole). Było bardzo fajnie, tym bardziej wziąłem się za kończenie projektów związanych z tą grą.

Just as I predicted some time ago, my interest shifted from AoS to something else. At the moment it is Frostgrave. Just recently we played a test game with 3 players on the table and it was big fun. So, now I am trying to get some „stuff” done to start a full campaign.

 

Na początek wziąłem dwa baaaardzo stare „tereny”. To, z grubsza kawałki styropianu „smarowane” mieszaniną wikolu, wody i pasku. Nie mam za bardzo doświadczenia ze „śniegiem”, tak że jest swego rodzaju próba.

Oto co wyszło.

For starters i took two very, vey old pieces of terrain. These are simple styrofoam pieces, smeared with glue mixed with water and sand. I do not have much experience with „snow”, so it wa a test of sorts.

Here it is how it turned out.

snowy terrain

snowy terrain 1Chyba nie wyszło najgorzej, aczkolwiek moja żona powiedziała, że wyglądają jak pokryte lukrem :). Chyba muszę popracować nad całością efektu…

I think it did turn ok, although my wife stated it looks like an icing on the cake :). I guess I’ll have to work some more on this… 

 

Inną rzeczą którą zacząłem tworzyć są potwory. W grze przy każdym „poruszeniu” skarbu może na stole pojawić się losowy potwór. Lista bestii jest dosyć obszerna. Niewątpliwie póki co ją ograniczymy. Zacząłem od klasyki :). W sumie cztery szkielety, dwa będą służyć jako opancerzone wersje. Użyłem figurek Mantic z gry Dungeon Saga. świetnie się do tego nadają. To w sumie bardzo szybka „robota”. Kolory podstawowe, wash i trochę „suchego pędzla”.

Other thing that I have been working on, are creatures. In the game, there is a chance of one of those showing up whenever a treasure is stirred. List of creatures is rather extensive; we will narrow it down for our games. I started with a classic :). Four skeletons, two of those will serve as armored versions. I used Mantic miniatures from the Dungeon Saga game. Those will do perfectly. It is a rather fast „paint job”, base colors with wash and some dry brushing.

 

skeletons mix

arm_skeletons mix

Ostatnią rzeczą nad którą pracowałem są efekty czarów. Niektóre z nich pojawiają się „fizycznie” w grze i zdecydowanie potrzeba jakiś znaczników na ich uwidocznienie. W naszej rozgrywce z powodzeniem były używane: mgła i ściana. Oba w realiach gry, są obiektami o wysokości 3′ i szerokości 6′.

Ze ścianami mam trochę doświadczenia :), wyszła więc całkiem dobrze.

 

The last thing I was working on, for the moment were spell effects. Some of those are featured in the game in a phisical way, and there is a need to have some sort of „markers”. In our game to nice effect two were used: fog and a wall. Both of those in the game reality are objects 3′ high and 6′ wide.

I have some experience with walls :), so it turned out rather well.

wall

Z „mgłą” miałem jednak jeszcze mniej do czynienia niż ze śniegiem :). Oto co wyszło:

I have even less experience with a „fog” then I do with snow, on the other hand :). Here it is what I have created:

fogDo następnego razu…

Till next time…

Skomentuj

